ArzuuU* Okay


ArzuuU* Okay

my lips are rambling on the mouth of the night
with a beautiful river rot pastel sin
my skin is full of white, innocent and wet
full moon stains
as if my groin is dirty in love crush grayness
my lips are a kiss waltz made of feather
you, oh my jesabel-like
I am shuttling with you as if I am a kid
I am making you kissed by
my dream
my evening
my night

now, my life is lipstick image, cinema delight
I am watching your blurred youth dangling to my past
the night is a aggrieved touching mark
my childhood is the elhamra theater speechless of hollyhock
I am kissing quietly my snow-white water lilies
and your face is how much poem
-what can my heart do!

Huseyin Alemdar

*U: Women are tall in Istanbul
and beautiful like U

(Ilhan Berk)


[Translated from Turkish by Serkan Engin] 

*

ArzuuU* Okay

dudaklarım geziniyor gecenin ağzında
güzel ırmak çürüğü pastel bir günahla
beyaz masum ve ıslak
dolunay lekeleri içinde tenim
kasıklarım aşk eziği bir grilikte kirli sanki
dudaklarım ki tüyden öpüş valsi
sen ey jezabel gibim
çocukmuşum gibim gidip geliyorum senle
düşüme
akşamıma
geceme
öptürüyorum seni

hayatım ruj imgesi sinema hazzı şimdi
geçmişime sarkan flu gençliğini seyrediyorum
gece ki mağdur bir dokunuş izi
çocukluğum gülhatmi suskunu elhamra sineması
usulca öpüyorum bembeyaz nilüferlerimi
yüzün ki ne kadar da şiir
- kalbim n'apsın!

Hüseyin Alemdar

*U: İstanbul'da kadınlar uzun boylu
U gibi güzel

(İlhan Berk)

Comments